SUB40DB écht gestart

Met een geslaagd inspiratie-event in de Verkadefabriek op donderdag 11 oktober, zag SUB40DB officieel het levenslicht. Netwerken, verbinden, inspireren, kennis delen, maar ook veel gezelligheid; dat is waar we voor staan. Het eerste inspiratie-event onderstreepte die kernwaarden.

Nog wat onwennig en niet-wetend wat er precies staat te gebeuren, komen de jonge ondernemers en leidinggevenden de Serre van de Verkadefabriek binnendruppelen. De één is alleen, de ander met een collega-ondernemer. Allemaal krijgen ze een polsbandje, waarmee ze zeker zijn van een hapje en drankje. Met het nummer op dat polsbandje doen ze ook automatisch mee aan de loterij tijdens het diner. Met een glaasje Prosecco in de hand, zoeken ze al babbelend hun weg.

Discrimineren
Wanneer de zo’n 125 ondernemers en leidinggevenden allemaal binnen zijn, verplaatsen we naar Filmzaal 1. Bestuurslid Harald Dols ontvangt de aanwezigen met een welkomstwoordje met hier en daar wat zelfspot. “Nu al bedankt dat jullie naar mij willen luisteren.” Harald licht nog eens kort toe waarom en voor wie SUB40DB is opgericht. “Het klopt dat we discrimineren op leeftijd en ook op functie. Maar dat heeft een reden. Wij komen vaak voor dezelfde uitdagingen te staan. Elkaar vinden en inspireren is dan heel belangrijk. SUB40DB is er voor jullie.”

Hart
Marketinggoeroe Ad van Antwerpen van Adekwaad neemt ons vervolgens mee in een gepassioneerde workshop over merkidentiteit. Hoe bouw je een sterk merk? “Een merk is geen logo, een merk is een integrale filosofie. Het is datgene wat anderen over jou vertellen als je er niet bij bent”, aldus Ad. En: “Je moet niet in het hoofd van je klanten zitten, maar in hun hart.”

Braaksel
Aansluitend vertelt cabaretier Patrick Nederkoorn op smakelijke (oké, soms werd het wat onsmakelijk door de vele braakselanekdotes die voorbij kwamen) wijze en met kleurrijke anekdotes over zijn huwelijksaanzoek, zijn neefje, ‘de joint en het dierenspel’ en over een gierton met sandwichspread. Ook hij had een inspirerende boodschap voor de aanwezigen: “Het meeste leer je van het falen, niet van je successen.” En: “Laten we het geluid van onze generatie meer verspreiden, in plaats van de oude generatie te pleasen.” Een boodschap waar SUB40DB zich helemaal in herkent!

Vibe
Tijd voor een hapje, drankje, dj en het echte netwerken. In de Clubzaal staat het uitgebreide buffet klaar en de 17-jarige DJ Isis zorgt voor een heerlijke, muzikale vibe. Elke Knapen en Yvonne van Beuningen, beide managers bij Swiss Sense, wisten niet goed wat ze moesten verwachten van het event, maar zijn erg enthousiast. “Als jonge managers merken we dat we graag sparren met andere jonge ondernemers. Maar waar vind je die? Wij zijn dus heel blij dat SUB40DB is opgericht. Deze aftrap belooft veel goeds.” Wel zien de twee nog een uitdaging: “Er zijn wel erg weinig vrouwen hier. Die mogen er wat ons betreft nog meer bij komen.” Ook Thomas van Oijen van de Vaartmakers vindt het inspiratie-event geslaagd. “Ik kijk uit naar de volgende bijeenkomst en wil de anderen nog beter leren kennen.” Erik van Laarhoven van Sanitairwinkel.nl is één van de sponsoren en ook erg in zijn nopjes met het eerste event. “Goed georganiseerd en de presentaties waren inspirerend en humoristisch. Op naar het vervolg wat mij betreft.”

Het vervolg
We hebben tijdens het inspiratie-event veel blije gezichten gezien en enthousiaste geluiden gehoord. Daar doen we het voor! We zijn heel trots op onze sponsoren. Zonder hen was dit event niet mogelijk geweest. Dat smaakt naar meer! En er komt meer. We gaan een brug slaan tussen de bestaande netwerken in de regio en samen met hen meetings organiseren. Dat kan variëren van een workshop tot een lunch of een andere creatieve invulling van een kennissessie zijn; wat ons betreft is er van alles mogelijk. Heb je zelf ideeën die je met ons wilt delen, dan horen we dat uiteraard graag via info@sub40db.nl! Volg ons op Facebook en LinkedIn. Wij laten van ons horen!